Peru Machu Picchu

Santa Teresa'da geçirdiğimiz birbirinden güzel günlerden sonra artık Eco Lodge'dan ayrılma vaktimiz geldi, fakat buradaki son günümüzde dünyanın yeni harikasından biri olan Machu Picchu'ya gideceğimiz için heyecanımız doruktaydı.

Sabah erkenden kalkıp taksi ile tren istasyonuna ulaştık. Bildiğimiz tren istasyonlarından çok farklıydı, insanlar rayların üzerinde bekliyorlar, yol kenarında kurulu küçük tezgahlardan atıştırmalık birşeyler satılıyor. Biraz bekledikten sonra trenimiz geldi. Açıkçası doğru bulmadığımız bir kurala göre turistlerle yerel halkın vagonları farklı. Turistler birinci sınıf vagonda yolculuk yaparken, yerel halk diğer vagonlarda seyahat ediyor. Biz de Juan Carlos'la aynı vagonda gitmek istedik ancak yasak olduğunu söyledi.

Yolculuğumuz boyunca vagonun tavanının da camla kaplı olması sayesinde doğanın, manzaranın tadını çıkardık. Trenimiz Urubamba nehir yatağını takip ederek bizi Aguas Calientes'e götürdü.

Burada Machu Picchu rehberimiz Hilberto ile buluştuk ve dönüş için tren biletlerimizi de aldıktan sonra Juan Carlos'la vedalaştık. Aguas Calientes'ten Machu Picchu'ya ulaşmak için 8 km'lik bir otobüs yolculuğu yapmak gerekiyor. Yine muhteşem manzara sayesinde bu yol çabucak bitiyor. Girişte pasaportlarımıza anı olarak Machu Picchu damgasını da vurduktan sonra artık gezmeye başlıyoruz.

Bu İnka antik şehri 2360 metre yükseklikte Urubamba vadisi üzerinde And Dağlarında kurulmuştur. Gerçek adı bilinmiyor fakat 1911'de keşfedildiğinde yakınlarında bulunan dağdan bugün bilinen adını almış. Machu Picchu, Quechua dilinde eski dağ, eski zirve anlamına gelmektedir. Karşısında yer alan diğer dağın adı da Wayna Picchu, o da genç dağ, genç zirve anlamında.

Bu antik şehre İspanyollar ulaşamadığından tamemen orjinal İnka yapısı olarak zarar görmeden kalmış, bu sebeple önemi büyük. Günümüzde kabulen edilen görüşe göre bu şehirde din adamları ve asiller yaşamışlar.

Şehir dağ yamacına kurulduğu için 200'den fazla merdiven sistemi ile birbirine bağlı yapı topluluklarından oluşuyor. Merdivenlerin kenarlarında temiz suyun geçeceği kanallar oluşturmuşlar.

Yapıları oluşturan duvarlar taşlarla örülmüş ve bu taşların ne derece simetrik kesildiğinden o yapıda kalan kişinin makamı anlaşılıyor. Eğer bilim adamı, yönetimde görev alan üst düzey birinin eviyse sanki taşlar makina ile kesimişçesine ölçülü kesilmiş. O zamanın imkanları göz önünde bulundurulduğunda gerçekten hayret verici bir işçilik.

Şehir tapınakların ve tarımsal alanın bulunduğu ayrı bölümlere ayrılmış. Merdiven şeklinde oluşturulmuş teraslarda tarım yapılmaktaymış. Güneş tapınağı (Inti Watana) ve üç pencereli oda tarım bölümünden ayrı olarak üst kısımda bulunuyor. Inti Watana, yerel dilde güneşi bağlamak anlamına geliyormuş, inanışa göre tapınaktaki bu taşla güneşi yıl boyunca rotasında tutuyorlarmış.

Machu Picchu'ya "Inca Trail" adı verilen rotayı takip ederek yürüyerek ve kamp yaparak da gelebilirsiniz. Ancak bu rota yılın belli zamanlardına bakım için kapatılıyor. Planlamadan önce bu bakım süresini öğrenmek gerekiyor. Bizim Peru'da olduğumu zaman bu döneme denk geldiği için biz Aguascalientes'ten geldik.

Rehberimiz Hilberto bizden ayrıldıktan sonra biraz kendimiz dolaştık, tepeye çıktık ve manzaranın keyfini çıkardık. Engin sabırla güneşin çıkmasını bekledi ve beklediğine değdi. Dönüş yolunda lamalarla karşılaştık. Oraya kadar çıkmışken bi laf atmadan, selamlaşmadan geçemedik :)

Machu Picchu'dan ayrıldıktan sonra yeniden otobüsle Aguascalientes'e indik. 8 km'lik bu yol için yürüyüş patikaları da bulunuyor, otobüse binmek istemeyen kondisyonuna güvenenler için bir alternatif.

Aguascalientes'te yemek yedikten sonra trenimize binip Cuzco'ya doğru yola çıktık. Yorgunluktan uyuklarken trenin bir süredir gitmediğini farkederek uyandık, meğer dağdan düşen taşlar rayları kapatmış, yaklaşık bir saat yolun açılmasını bekledik.

Tüm aksiliklere rağmen Peru'da çok güzel vakit geçirdik, sevdiğimiz beğendiğimiz ülkeler listesine ekleyerek bir sonraki durağımız Iguasu Şelalelerine doğru yolumuza devam ettik.

Machu Picchu gezimizin fotoğrafları için tıklayın.

Gezi yazılarımızın devamı için tıklayın.

(11 Eylül 2014)
Merhaba Tamer Bey, haklısınız bundan sonraki yazılarımızda daha çok detay paylaşacağız. Bu yazımız aslında Peru gezimizin devam yazısı olduğu için biraz tamamlayıcı bilgi gerekebilir. Bunun için Santa Teresa yazımızı okumanızı tavsiye ederim. Blogumuzda yayında, ayrıca Gezialemine de yüklüyorum, onaylandıktan sonra görüntülenecektir.
TAMER
Sevgili İlkay ve Engin GeziAlemi ne hoş geldiniz. Keyifli rotalarınızın daha da keyifli yazılarını hasretle bekleyeceğiz. Fotoğraflar usta işi, elinize sağlık. Keşke yazılarınızda daha da detay verebilseydiniz. Machu Picchu abimlerin gittiği, anlata anlata bitiremediği ancak bizim de önümüzdeki 5 yıldan önce seyahat planımıza alamayacağımız ve görmeyi çok istediğimiz bir yer... Bu yüzden yazınızı keyifle okudum. Yazılarınızın devamını da bekliyoruz...
(09 Eylül 2014)
Sevgili İlkay ve Engin, öncelikle GeziAlemine hoş geldiniz. 2015in Kasım ayında dört arkadaş yapmayı planladığımız Peru-Bolivya turunun en keyifli ayağını bir solukta okumak ve fotoları incelemek müthiş güzeldi.
Kaleminize sağlık...
(09 Eylül 2014)
Cok teşekkürler, seyahatlerimizi aktarma konusunda yorumlarınız bizi cok teşvik ediyor, cok mutlu oluyoruz. Bundan sonraki yazılarımızda daha cok detay paylaşmaya özen göstereceğiz :)
Setenay Süzer
(08 Eylül 2014)
Merhaba dünya sevimlisi İlkay& Engin çifti,
Bu harika sunumunuzu keyifle okuduktan sonra diğer yazılarınız merak edip bloğunuza ulaştım yaklaşık bir saattir ordan burdan, keyifle videolarınız eşliğinde bir kaç gezinize ortak oldum bundan sonra vakit buldukça, büyük emekle hazırladığınız bloğunuzdaki diğer gezilerinizi okumaya devam edeceğim.Bilinçle gezilen, müthiş güzel rotalarda Dünyanın tadını çıkarmışsınız helal olsun sizlere! herkes bu kadar cesur olup böylesi radikal kararla yollara çıkamaz .Sizleri candan tebrik ediyorum Allah nazarlardan sakınsın.Sevgilerimle

Engin D
(05 Eylül 2014)
Kaleminize sağlık. Fotoğraflar gerçekten de müthiş.
Keşke biraz daha ayrıntılı olsaydı yazınız. Çünkü tadı damağımızda kaldı.
(04 Eylül 2014)
Çok teşekkürler, gittiğimiz yerleri paylaşarak gezmeyi isteyen planlayan arkadaşlara bir faydamız olmasını istiyoruz, çünkü biz de gezilerimizi planlarken daha önce gidenlerin deneyimlerinden çok faydalandık.
Erdin İVGİN
İlkay ve Engin GeziAlemine hoş geldiniz. Sizi aramızda görmekten mutluluk duyuyoruz.
Peru ve Machu Picchu her gezginin mutlaka görmek istediği yerlerden biridir. Yazınızı zevkle okudum bu yüzden. Yazınızı süsleyen fotoğraflarınız ise harikalar.