Gezi Alemi ::::: İtalya ::::: Floransa ::::: İtalya'da Tek Başına : 3- (Floransa)
İtalya Floransa 13 Ekim 2012 27 Ağustos 2012
27 Ağustos 2012
14049 11 berfobal

İtalya'da Tek Başına : 3- (Floransa)

Selamün hello... Dün Floransaya mı gitsem yoksa direkt Napoliye gidip orda deniz keyfi yapıp dönsem mi diye düşündüm... Dedim battı balık yan gider, bırak Sorento - Positano balayına kalsın.. bindin bi alametee var git İtalyanın kuzeyine...

Akşam bizim Türk rehber grubuyla bir clube gittik, aman allahım bırakın İtalyan erkeklerini kızım orijinal İtalyan kızlar bardağa koy iç modunda. İçme deyince acaip içtim ve bu sabah midemle fena zorum var... Benim rehber kadın "burada tek gibi düşün kendini, insanlarla kaynaş ben zaten buradayım merak etme" dedi.. Vardım bara ver dedim bir bira, yanımda duran kamil no no bira martini dedi ee okeydir dedim amca.. Yine çat pat vücut dili, el kol yaz çiz amcayla muhabbet üç martini gitti. Yahu bende tık yok.. Gayet hoş ve fazla fazla gideri olan biri aradan yarım saat geçti çat hatunun teki geldi bunun darlingiymiş... Bu bişeler dedi kız başka masaya gitti, ama nasıl berbat bi hatun anlatamam, zenci müsveddesi.. Eyy ulu rabbim dedim, bu adam bu beden ve bu karı... Adam bana demesin mi "you and I go to in home"... hımm dedim, iyi teklif good dedim, but you and she in the bed (yani diyorum ki sen o kızla birlikte misin) anladı kamil,, oo yess dedi bende dedim ki "veryy veryy sorryy, I am and you not in the bed, because she is veryy veryy bad. Yani demek istedim ki, üzgünüm benle yapamazsın çünkü o kız çok kötü. Yani demek istedim ki o mahlukatla yapıyosan benim senle işim olmaz... adama bi kal geldi ooo yee but Iam very sorry dedi çav dedim kalktım gittim bizimkilerin yanına.. Baya dans ettim he tanımadığım gruplarla, Allah var kimsenin kimseyi rahatsız ettiği yok, el kol hareketi sarkma surkma sıfır (yani bizim türk danaların bi turist kız az güldü diye elleme olayına girdikleri gibi değil buradakiler) gayet güzel eğlendik saat 3 te çıktık geldik..

Trenle Floransa yolundayım...

Sabah yine olmayan o süper İtalyancam ve kıçı kırık İngilizcemle vardım TERMİNİ tren istasyonuna zaten bana üç dakika. Makinedan biletimi aldım, "sinyora sinyora pleass Iam go to Frenze where are station" diye diye en ucuz olan trenimi buldum içine oturdum.. Floransada beni neler bekliyor bilmiyorum, hep beraber görecezz.. bu seyahat bitince YURT DIŞINA İLK KEZ GİDENLERE NOTLAR DİYE topluca maddelerde yazacağım. Öperekten...

Sabah 09:13 te bindim tirene, saat 13 te geldim FRIENZE (FLORANSAYA) durakların adlarını tek tek ayrıca yazdım, bunu başka bir yazımda göreceksiniz.. Tren yolculuğunu sevmeyen ben nasıl geçtiğini anlamadım, sağa bak sola bak trendekilere bak süperdi, bi ara uyku bastırdı taktım kulaklığı açtım radyoyu İtalyan radyo kanallarıyla yandan dışarıya baka baka uyumuşum biraz.. Neyse vardım Floransaya anacım ne adi bu tur şirketleri, milleti soysunlar diye Floransaya ayırıyorlar bir gün, tur uzuyor fazla para geliyor...

Floransa bazilika

Neyse anam baktığım oteller 40 euroadan aşa fiyat vermeyince döndüm tekrar istasyona, sakin sakin nefes alıp vermeye başladım, yanımda bir sırt çantam olsa neyse çekçekim de olduğu için öyle gezemiyom.. 70 lerinde bi amca "come come family hostel" dedi how many dedim breakfast and duş 20 euro, transferde free dedi ee iyi dedim atladık amcanın arabasına vardık oteline. En kötü ne olur dedim yani, banyosu pistir yıkanmam, merkezde cirlop gibi yer kahvaltıda veriyo 20 euro bedava, anam odaya bi girdik 6 yataklı bi oda 2 de erkek varmış. Oo dedim amca tamam single single turistica oldum ama bu kadar large olamadım henüz..

Bastım çıktım girdim bi internet cafeye saat oldu 2, booking.com gayet düzgün banyosu içinde kahvaltısı olan bi otel buldum, 43 euro çıktım otele doğru yol alırken bisikletçileri gördüm, kaça amca dedim üç saati 5 euro. Ee sonra bi hesap yaptım bacılar, saat olmuş 2 sabah 7 de pisa trenine binicem, değer mi otele para vermeye 43+ vergi 2= 45 euro. Ulan dedim 5 e bisikleti alır 10 euroya da şaraplı bi yemek yer akşamda istasyonda sabahlarım ben.. Hatta bu satırları SANTA MARİA tren istasyonundan yazıyorum, ayakkabıları çıkardım (resmi göreceksiniz) serildim oturuyom anam.. 12 gibi bi kahve alır içerim diyorum zaten trenler vızır vızır. anlamadan sabah olur burada..

Gelelim bugünkü maceramıza; bugünün öğretisi 1- Floransa denilen yer ahanda bizim Sultanahmet meydanı yani anam emekleyerek gezsen bir gün sürmez.. bunu öğrendik.. 2- Roma hikaye, tüm erkek gibi erkekler burada, lakin şöyle bi durum var resmimi çeken ikisi gay çıktı, diğer gördüklerimde karılarla sürekli öpüşme pozisyonundaydı, neyse günün göz banyosunu yapmış olduk.

Bavulları 5 euro verdim akşam 8,5 a kadar istasyondaki emanete bıraktım. Yani 3 ten 8,5 a kadar Floransa kazan ben kepçe, hemen gönlüme göre de bi cadillac aldım kendime.. Resimleri göreceksiniz... Okey güzel bi şehir, hani görülsün dünya gözüyle ama 1 günden fazla eder mi?? Asla, geldim gördüm demelik. Bi kere burası Roma dan çok daha pahalı, Roma da her sokak başında güldür güldür akan buz gibi çeşmeler vardı, burada su 1,5 euro. Roma da 7 euroya yediğin yemek burada 10 euro (spagetti yada lazanya dolu dolu ama + salata süper kızarmış ekmekle +şarap)...

Floransa da görmeden gidilmeyecek yerler listemin ilk sırasında köprü üzerine kurulmuş kuyumcular kemeri vardı.. Rengarenk adamlar köprüyü değerlendirmiş.. köprünün ortasına bi de cesar koymuşlar, neymiş efendim cesar o köprünün üstünde iki yakayı birleştirmişşş mişş, birbirini sevenler orada buluşup kavuşmuşlar. Ee Aylin durur mu adettendir dedi cesarın büstünün yanına astı bi kilit. Verdim pozları Japonlara geldim. Haa lafı gelmişken kızlar diyolar ya Türkün Türkten başka dostu yok.. Seyahatte Türk, Kürt, Alman, İngiliz fark etmez hepsinin tek dostu Japonlar. Hahahahahah komik yaratıklar, bişe sor 10 şekilde cevap veriyolar (aynı ben ).

Ordan tekrar yürüdüm geldim meydana ulan dedim her yerde bi DAVİD tutturmuş gidio bunlar, her türlü magnetleri ortalarda ne iş anlamadım.. Koştum hemen onun basilicasına anammm herifin bütün malzeme ortada, dikmişler meydana sizler için bi kaç fotoda onla çektim... Ee nolcak şimdi dedim, Floransa bitti. 5 katedral 2 basilica, bi köprü bu mudur yani.. Bi kahve alam oturam kaldırıma dedim, o sırada Türkçe söylendi mi duyan tezgahtar amca nerdensin kızım sen dedi eytt be dedim amca Türk Türkü her yerde yani hahahaha...Adam Ankaralıymış, oğlu okumak için Floransa ya gelince buda bi geliyo geliş o geliş 15 senedir burada... Hoş sohbet, bide türk çayı ısmarladı bana bakırda demleme, elime de verdi bi kart yemeği burada ye, benim gönderdimi söyle dedi ha dedim bende bi söylerim kii neyse.

Acıktım, bide şarap içesim vardı, hopp hopp aylin walkingg gittim, anam pekte güzel bi yermiş, verdim amcanın kartını söyledim yememi.. Süperdi, bizim o yediğimiz bolonezler bolonez ise buradakiler ne çözemedim abi, yine makarna yine kıyma ama o nasıl soss offf yani... Şarabım bitti, oda ayrı güzeldi ulan bizde kadehini 50 tl ye içtiklerimizi burada 10 euroluk yemeklere ekliyolar.. Adam bi kadeh daha getirdi, no no dedim gratzee but set menu.. No no dedi gift ee okey dedim o zaman... Adamcağızın kartı işe yaradı, 10 euroluk yemeğe ve 2 kadeh şaraba 6 euro ödedim çıktım..

Geldim istasyona aldım valizleri vardım yine en iyi anlaştığım aletlere, biletigolara, hahaha yarın sabah 7 pisa ya aldım bilet.. oturdum size yazıyorum.. internet bulur bulmazda bunları eklicem..

ARA ÖZET yapmam gerekirse 3 gün 3 gecelik seyahatimin en zevkli yanı, sokaklarda kı.... kısacık eteklerle, şortlarla bağdaş kurup oturabilmek, istediğim yerde istediğim rahatlıkta olabilmek, dünyanın en güzel şehirlerinde bisikletle özgür kız olabilmek...

Yarın Pisa ve akşam Venedik....

(24 Ocak 2013)

merhaba, eğer müze tarihi eser sanat galerileri gezmeyi seven biri değilseniz 1 tam gün bence yeterli. ama yok ben müze müze gezerim sanat galerileriyle ilgilenirim diyosanız o zaman yetmez :)

feyema
(23 Ocak 2013)

Kafam karıştı iyice.Floransaya bir gün yeter mi? Ben de 7gün kalıcam italya da ona göre planlama yapmak istiyorum..

(07  Aralık 2012)

merhaba, hemen ayrıntılı yazayım dedim. CAFE DUOMO Piazza Duomo 29-30/R adresi , +39 055 211 348 de telefon numarası..

tutu
(06  Aralık 2012)

Sevgili Aylin Floransa daki yemek yedigin Restoranın ismini hatırlıyormusun yazarsan sevinirim teşekkürler.

vedat
(27 Kasım 2012)

Hocam Floransa bence de hııı hiç gitmeddim dememek için gidilecek bir yer. Valla ne yalan söyleyim 1 gün bile fazla bence... Amaaa sen sanat aşığısındır OK... O zaman Roma için sana 10 gün de az gelir...!

(16 Ekim 2012)

neşecim inan tüm önerileri ilgiyle not alıyorum.. ve sana katılıyorum floransa 3 gün okeydir... benimde planlarım o yönde.. 8 günde en fazla yere gidip ön çalışmalar yaptım inan burda yazdıklarımın iki katı kadar notlarım var :) en kısa zamanda değerlendirilmek üzere bekliyor.. cesur kız benzetmenede ayrıca teşekkür ediyorum ve diyorum ki inan herkes hayatının bir döneminde benden çok daha cesur olduğu günler yaşar yada yaşayabilir. kendine iyi bak

Sevgili Aylin gülerek okuyorum, ne cessur kızsın sen..Ağabeylerin,ablaların Firenze ye bir gün yetmez diyor,bana sorsan 3 günde yetmez,orada ne saraylar,ne müzeler var bir bilsen...Merakla devamını bekliyorum,sevgiler....

(15 Ekim 2012)

merhaba tamer, kesinlikle sana katılıyorum önerini mutlaka dikkate alacağım.. bu benim ilk yurt dışı seyahitmi o yüzden bu kadar zamanda gidebileceğim en fazla yere gitme amacındaydım.. bir sonraki gezilerim tadını çıkara çıkara her bir şehri sindire sindire olacak.. :)

sevgiler,

TAMER
(14 Ekim 2012)

Sevgili Aylin, yazı stilinden bile ne kadar heyecanlı ve hızlı bir gezi olduğu anlaşılıyor. Kalemine sağlık... Ama bence bu şehirleri daha da özümseyerek gezmek ve ara sokaklarında kaybolmak gerek. Aynı güzergahı bende bir seferinde tek başıma tersten yapmıştım... Milano, Genova, Portofino, Firenze, Roma olarak 5 günde yapmıştım... Gerçi bazen böyle kompakt gezilerde heyecan verici oluyor ama bir sonraki gezinde her bir şehire daha fazla zaman ayırmanı bende naçizane öneririm...

berfobal

selam hakan güzel yorumun için öncelikle teşekkür ederim.. floransaya bir gün yeter derken sanırım orayı biraz açmalıymışım :) benimki gibi 8 günde herye gideyim her yeri kabataslak göreyim diyenler için demek istemiştim aslında.. ayrıntılı gezmek tüm müzelerden katedrallerden basilicalardan ayrıntılı bilgiler almak dersen tabikii italayanın en azından benim gördüğüm tüm şehirleri için en az 2 şer gün okeydir.. sevgiler..

(14 Ekim 2012)

Sevgili Aylin, farklı uslubunla keyif kattığın İtalya gezin devam ediyor. Bence oldukça yorgun bir gün geçmiş, keşke bir kaç saat dinlenebilseydin. Her şey iyi güzel ama Floransa hakkındaki düşüncelerini paylaşmadığımı belirtmeliyim. Bence şöyle bir geçilecek yer değil Floransa. Müzeleri, eserleri, çevresini de düşünürsen 3-4-5 gün allah ne verdiyse gider. Yine de herkesin düşüncesi kendine tabi...